Hur jag fyller en tårta


  Här kommer jag med bilder visa hur jag fyller mina tårtor.





Börja med att ta fram samma form som du bakat tårtbotten i. Lägg två breda gladpackplastbitar över formen åt två håll. 


Lägg i första tårtbotten i formen. Den tårtbotten som ska vara överst på tårta ligger alltså längst i botten nu.



Jag penslar tårtbottnarna lite grand med en citronsirap eller hallonsirap för att få den lite saftig. Man kan pensla med någon form av fruktsaft eller så hoppar man över det.



Spritsa eller bred på första fyllningen.


Lägg på nästa botten och pensla eventuellt med lite fruktsaft.



Spritsa eller bred på nästa fyllning.


Pensla på den sista botten och lägg den med den sidan ner mot tårtan.



Dra upp plasten och packa in tårtbotten med all plast.



Lägg en passande tallrik över och lägg eventuellt en lättare tyngd på. Ställ in i kylen tills nästa dag. 


Så här ser härligheten ut när man packar upp den. Den botten som är överst här kommer snart att vändas neråt.
Sedan är det bara att börja spackla och täcka eller vad man nu ska hitta på för skoj.

Här kommer två superrecept som är perfekt att pensla bottnarna med.



Lycka till !


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hur jag klär en bakform

Halloumi och zucchinibiffar

Ahlgrensbilar fluff som tårtfyllning