Zebraränder på tårta

Att göra en zebrarandig tårta är inte alls svårt. När jag gjorde min senaste barntårta som var just zebrarandig så passade jag på att ta lite bilder så du ser hur lätt det är.



Först och främst har du en färdigtäckt tårta med sockerpasta eller marsipan. Vet du inte hur man gör det, så finns steg för steg på det här under tips. 
Kavla ut svart sockerpasta eller marsipan.




Skär ut passande remsor med kniv, skalpell eller som jag med mitt "rull " verktyg.





Pensla med lite vatten och lägg på tårtan. Tänk på att inte ändra läget på remsorna, för de färgar av sig på det vita. man måste bestämma sig vart de ska ligga alltså.







Lätt som en plätt.



Och fint blir det också, eller hur ?


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hur jag klär en bakform

Halloumi och zucchinibiffar

Ahlgrensbilar fluff som tårtfyllning