Sommarwrap


Jag blev så glad när jag kom på att jag hade några wrapsbröd kvar i frysen från fettisdagen. Ville göra något smaskens när det var fredagskväll och allt.
Jag vispade grädde och blandade med philadelphiaost och lite florsocker. Jag skar ner färska jordgubbar och fyllde mina wraps. Det blev en lyckoträff och jag har döpt dem till sommarwraps.
Den mängden som jag gjorde blev lagom till 2 st.

1 dl grädde
3 msk philadelphia
ca 3 msk florsocker
Färska jordgubbar

Vispa grädden lite löst och vispa i färkosten och florsockret till en fast konsistens.
Skär ner färska jordgubbar i mindre bitar, spar några större som dekoration.
Blanda ner jordgubbarna i grädden. Fördela fyllningen mitt i wrapsen och vik upp underdelen först och sidorna därefter. Dela ett bakplåtspapper och sätt runt brödet.

Receptet på brödet finner du här.







På måndag är det junimånad och då är det sommar på riktigt, och jordgubbar är det sommrigaste som finns tycker jag.

Dessa skulle passa ypperligt som dessert på midsommarfesten.

Trevlig helg!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Halloumi och zucchinibiffar

Hur jag klär en bakform

Ahlgrensbilar fluff som tårtfyllning