Minion-tårta

Veckan före jul så fyllde Alvin 6 år.
Han skulle ha ett Minion kalas och en miniontårta också såklart.
Hans mamma frågade mig om jag hade tid att göra tårta till honom, och det hade jag.





Den var bakad på tårtbottnar smaksatta med vanilj och fylld med hallonmousse och vaniljmousse med vit choklad. Bottnarna var penslade med hallonsirap, och spacklad med marängsmörkräm smaksatt med hallon. Slutligen är tårtan täckt med sockerpasta och all dekoration är modellerad i sockerpasta .

Här nedan är assietten som Alvins mamma skickade med mig, han ville gärna ha med den gröna raketen . Så det var bra att ha något att modellera efter.





Han ville också att det skulle vara flera bananer med på tårtan.



Grattis igen Alvin!

Hoppas du fick ett super duper roligt kalas och att alla gillade tårtan.



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Halloumi och zucchinibiffar

Hur jag klär en bakform

Ahlgrensbilar fluff som tårtfyllning